Live review Black-Bone - Effenaar, Eindhoven

Gepost in Specials door Peter van der Wielen op 26-09-2015

Van hetgeen de mannekes van Black-Bone al voor elkaar hebben gekregen kan menig band alleen maar dromen. Openen voor Deep Purple, Megadeth, Saxon, Status Quo, Chickenfoot, en op toer met Mustasch. En binnenkort ook nog door Europa met Valient Thorr. Een platencontract bij Steamhammer en nu dan de release van hun tweede full cd "Blessing in Disguise". Met de hulp van Peter Pan Speedrock frontman Peter van Elderen hebben ze dit album laten klinken als een klok.

Beladen met camera ging ik op weg naar de Eindhovense Effenaar waar Black-Bone hun cd release party gingen houden. Niet alleen is dit mijn eerste kennismaking met de band, ook was ik nog nooit in de kleine zaal van de Effenaar geweest. Of ik me hiervoor moet schamen weet ik niet, zo vaak kom ik sowieso niet in de Effenaar. Dynamo is ten slotte mijn thuishaven. Toch krijg ik wel een soort van thuisgevoel daar deze zaal ongeveer net zo groot is als de zaal van Dynamo. Rondkijkend of ik nog wat bekenden tegen zou komen viel me dat lichtelijk tegen, Black-Bone maakt blijkbaar toch niet het genre muziek waar de gemiddelde Dynamo bezoeker op af gaat.

Toch was het al redelijk druk toen Black Bottle Riot het podium op kwam om het publiek op te warmen. Muzikaal gezien liggen ze wel in het straatje van Black-Bone al klinkt het net allemaal wat ingetogener. Na de gebruikelijke podium ombouw is het tijd voor Black-Bone. Helaas ben ik niet zo goed bekend met de nummers dus ik kan ook niet zeggen welke nummers ze gespeeld hebben. Wel stond er een band die als een goed geoliede machine gebruik maakt van het podium. Dat ze al meer dan 200 shows hebben gespeeld is goed te zien en te horen. Ik had die middag nog net even wat nummers kunnen horen die gestreamd werden via een website, die lieten wel horen dat de band gegroeid is, ook in het schrijven van nummers, wellicht geholpen door Peter van Elderen.

Uiteindelijk kun je pas live horen hoe de nummers tot zijn recht komen, ik denk dat het daarmee wel goed komt. Ik moet helaas wel zeggen dat ik niet tot het einde ben gebleven, niet dat ik me niet vermaakt heb, maar na een dik uur had ik het wel gezien en gehoord.

Bekijk hier het hele fotoalbum van dit optreden

Black Bottle Riot [NL], Black-Bone [NL]