Jenner - The Test Of Time

Gepost in Reviews door Chris van der Aa op 19-03-2020

1. Night Without Dawn
2. The Test Of Time
3. Young & Proud [Demoniac cover]

Herinner je je de damesband Jenner uit Servië die drie jaar geleden in de undergroundscene verscheen met hun debuutalbum To Live is To Suffer? Dat album dat snel uitverkocht raakte, dat album dat wereldwijd juichende recensies kreeg? Niemand had zo'n impact voorzien en het is duidelijk dat Jenner gerekend mag worden tot een van de meest veelbelovende acts die uit het ondergrondse de kop opstaken.

Jenner is terug, met een vernieuwde line-up, als trio, en met een nieuwe EP met drie nummers genaamd Test Of Time. Deze bevat twee splinternieuwe nummers en een cover-song van de voormalig Joegoslavische band Demoniac van eind jaren '80. Deze release zal op 30 maart 2020 verschijnen op CD, als MC en uiteraard ook in digitaal formaat (de drie tracks zijn al te verkrijgen via bandcamp), alles via Infernö Records.

De totstandkoming van de huidige line-up als ook dit tussendoortje is blijkbaar niet eenvoudig tot stand gekomen. Hoewel de band inmiddels weer een volwaardige line-up heeft, zijn de drie nieuwe tracks 'slechts' ingespeeld door bandleidster Aleksandra Stamenković op zang, gitaar en bas; en sessiedrummer Nikola Simonovic. Op titelnummer The Test Of Time horen we gastvocalen van Emil Ivošević (Sigma Epsilon).

Gelukkig is Jenner wel blijven volharden in het spelen van die verrukkelijke old school speed / thrash metal. De stijl van de band is verrijkt, het geheel is nu compacter, krachtiger en ook wat melodieuzer (vooral Night Without Dawn) in mijn beleving. Al met al laat Jenner een meer volwassen geluid horen. Helaas bevalt alleen de zang me hier wat minder; maar ach, met zulk intens beukwerk van de thrashende dames mag dat de pret niet drukken. Vooral het gitaarwerk blijft smullen geblazen!

Met het genoemde debuutalbum was ik drie jaar geleden al in mijn nopjes, dus ik kijk al wel uit naar een volgende langspeler. Slechts twee nieuwe (eigen) nummers is natuurlijk niet genoeg om de honger te stillen.

Aleksandra Stamenković - Guitars, Vocals

Katarina Henc - Bass

Marija Dragićević - Drums