WingsOfDeath Presents 2 live-review

Gepost in Specials door Marc Brouwer op 30-08-2016

Afgelopen zaterdag 27 augustus was deel 2 van WingsOfDeath Presents in Wieringerwerf een heugelijk feit geworden. Nadat we ons 4x4 voertuig hadden aangetrapt zijn we in noordelijke richting gecrost via bijna onbegaanbare klei en modderwegen, om uiteindelijk te arriveren in J.C de Dukdalf. Daar werden we hartelijk ontvangen door het vriendelijke personeel van het gezellige jeugdhonk. Na het bijkletsen en nieuwe contacten te hebben opgedaan, vlogen zo zachtjes aan de flessen Hertog Jan en af en toe een cola al over de toonbank. De mensen hadden er al zin in.

Rond half 11 werd het metal geweld door het uit Ermelo afkomstige Curse Of The Forgotten geopend. En hoe! De mannen hadden er zin aan en waren goed gebekt op het ietwat kleine podium. En uiteraard gooiden ze het tempo er goed in en de toon was gezet. Met een uiterst strakke sessie met een ongelooflijke power, waarbij het geluid ook nog eens goed was afgesteld kwam alles zeer professioneel over. Naar mijn menig? Een zeer goede metalband met potentie, die altijd openstaat voor het verzorgen van een stevig optreden. Ik zal dan ook zeker aanbevelen om eens op 1 oktober naar deze fantastische band te komen bekijken in Plaza in hun hometown Ermelo bij het evenement WingsOfDeath Presents 3. Daarna is het wachten op nieuw materiaal, dat waarschijnlijk aan het begin van het nieuwe jaar te beluisteren is.

Daarna betraden de Twentse mannen van The Shiva Hypothesis het podium. Een steengoede live band zou ik bij deze wel kunnen zeggen. Vooral een zeer atmosferische stijl waarbij in dit element zanger Jay een goede vocale input verzorgde. Vierkoppig sterk wisten de mannen ons erg te vermaken met werkelijk waar allerlei soorten metal. Of ik het juist heb weet ik niet, maar het kwam bij mij over dat er een behoorlijke diversiteit heerst in de koppen van de mannen, en dat zij dat heel goed weten te combineren. Zeer zeker een aanrader om The Shiva Hypothesis eens live te gaan bewonderen.

De afsluiter van de avond was het Utrechtse BloodGod. Ook dit betreft weer een uitstekende death metalband. Deze driemansformatie was tevens de kleinste formatie en hadden daarom ook alle ruimte op het podium om het inmiddels welbeschonken publiek eens goed te laten zweten. Bassist Frank had hier al snel door dat het zooitje nog wel wat energie over had, en een circle-pit ontstond in de kelder van de kerk.

Ik heb hier met drie zeer professionele bands mogen werken, tevens hoop ik dan ook dat (mochten boekers dit lezen) er wat optredens uit voortvloeien voor deze drie bands! Uiteraard worden de foto’s weer verzorgd door collega Peter. Ook collega Chris wil ik bedanken voor het mede ontwikkelen en afronden van deze avond. En uiteraard Nylo en J.C. de Dukdalf voor het ter beschikking stellen van hun podium!

Ik hoop weer op een enthousiast publiek tijdens de volgende WingsOfDeath Presents op 1 oktober in J.C. Plaza te Ermelo, dan met de bands Shoot the Messiah, Into The Arcane en opnieuw Curse Of The Forgotten.

Bloodgod [NL], Curse of the Forgotten [NL], JC De Dukdalf [NL], The Shiva Hypothesis [NL]

• Leuk stuk Marc, wij hebben dus weer eens wat gemist :( Volgende keer in Plaza zijn we erbij hoor!!

Door ??? op 30-08-2016 21:57:12